Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, July 15, 2008

Tahniah!!!!!




Saya ucapkan tahniah kepada ex-student tahap spm/stpm 2007 yang telah berjaya melanjutkan pelajaran mereka ke peringkat yang lebih tinggi. Semoga anda semua peroleh kejayaan yang berlanjutan didunia dan di akhirat. Apa yang saya dapat maklumat, antara destinasi adik-adik batch 2007 ini ialah UIAM, UKM Darul Quran n MTQN, Form 6, KIPSAS, Matrikulasi, dan banyak lagi.

Melangkah ke alam kampus kita harus ingat dan sedar ianya tidak sama seperti mana kita di sekolah dahulu. Kita perlu menempuh lebih banyak cabaran. Di luar, tiada lagi guru-guru yang nak push kita untuk belajar. Semuanya bergantung sepenuhnya pada kita. Kalau dahulu, kalau tak turun subuh kena sebat dengan ustaz Syed Nazir (zaman kami dulu la) tapi kat kampus nak tinggal semua waktu sembahyang pun tak yang nak marah.

Segala didikan yang kita dapat di TAHAP dulu seharusnya kita manfaatkan sebaik mungkin. tugas dakwah terpikul dibahu kita selaku pelajar sekolah agama. Andai kata kita mengabaikan tanggungjawab ini, maka jawablah sendiri dengan Allah kelak. Di luar ini(kampus) tenaga kita diperlukan untuk menjalankan kesinambungan tarbiah yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW.

Akhir kata, selamat berjuang dalam bidang masing-masing......

No comments: